Mustion Linna, Suomen Lasimuseo, Tytyrin elämyskaivos

Upeat kohteet odottavat!
Alk. Kysy tarjoustamme!

Mustion linna ja Tytyrin elämyskaivos

Mustion Linna on yksi Suomen arvokkaimmista kartanoista ja sen historia ulottuu yli 200 vuoden taakse. Nykyisin kartano toimii museona ja sen interiööri runsaine maalauksineen, koristeltuine kaakeliuuneineen, kustavilainen kalustus ja alkuperäiset parkettilattiat on restauroitu alkuperäiseen kuntoonsa. Myös linnanpuisto veistoksineen ja järvineen tarjoaa ihanan levähdyspaikan kävijöille. Opastettu kävelykierros puistossa ja kartanossa sekä lounas tai kahvihetki kruunaavat vierailun.

Tytyrin Elämyskaivos Lohjalla on ainutlaatuinen matkailukohde syvällä maan alla. Kaivoskäytävillä koet kivensisäisen jännittävän maailman ja pääset mainaritunnelmaan. Elämyskaivoksen 110-tasoon laskeutuminen on myös kokemus, maan alle vie Suomen nopein hissi. Maanalainen valo- ja musiikkiesitys on yksi opastetun kierroksen kohokohdista. Valoteoksia on kolme, joista kierroksella esitetään yksi. Valoteokset ovat: Jean Sibeliuksen Finlandia, Edvard Griegin Vuorenpeikkojen tanssi tai Amorphis –yhtyeen kappale From the heaven of my heart.

Lahdesta tai Kouvolasta lähtiessä matkaan voi sisällyttää myös käynnin Suomen lasimuseossa, joka sijaitsee Riihimäellä. Nykyiseen paikkaansa museo muutti vuonna 1980, jonne museonäyttelyt suunnitteli akateemikko Tapio Wirkkala. Museossa voi perehtyä lasin yli 4000 vuotta vanhaan historiaan ja suomalaisen lasinvalmistuksen 300-vuotiseen perinteeseen.

Lounas- ja kahvihetket valitaan sopiviin paikkoihin lähelle käyntikohteita.

Kysy tarjoustamme ryhmällesi:
Ryhmä- ja erikoismatkat